mandag, november 03, 2008

Ferietid

I fredags forlod jeg mit arbejde med ønsker om at mine kollegaer måtte få en skøn weekend. Det er der egentlig ikke noget underligt ved - Jeg siger det hver fredag, for det gør man jo. Men denne gang kom mit ønske helt fra hjertet. Jeg var nemlig fyldt med overskud den fredag eftermiddag, for jeg vidste, at der udover weekenden også ventede en hel uges frihed til mig.

Det er længe siden jeg bad om fri denne uge, fordi vi havde ferieplaner. Men planerne kuldsejlede da bilen smed sit hjul, eller rettere da værkstedsregningerne begyndte at ankomme til matriklen. Der bliver ingen familieferie under varmere himmelstrøg i år men ved I hvad? Det gør egentlig ikke så meget.
Da jeg først lige havde vænnet mig til tanken, så var det egentlig helt okay. Og hverken Bjørn eller jeg har et eneste sekund overvejet at aflyse vores feriedage bare fordi vi ikke skal udenfor bygrænsen. Vi holder ferie med alt hvad det indebærer af tid til os og ham og mig. Ungerne er afleveret på skolen, hvor de i dag tager hul på et slægtforskningsprojekt som de har glædet sig meget til. Og foran mig ligger en hel lang dag med frit valg på alle de kreative hylder og efter den kommer atter en dag og atter .......

Jeg har et par ting eller to som jeg ved, at jeg bør få gjort lidt ved. Men i første omgang tror jeg lige jeg nupper en stille morgenstund sammen med Elizabeth Meyer og lidt julegavestrikkeri.


6 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Åh, hvor det lyder dejligt (det med ferien, altså - ikke værkstedsregningen ;o)), nyd det !

Og du er kommet i gang med dine røde luffer, ser jeg - de vil altså også gøre sig godt i rødt.

KH Tina

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Åh altså... jeg ville egentlig kommentere på dine smukke råhvide luffer, men nu ser jeg, at der også er gang i et par røde....
SUK hvor er de altså smukke! Må hellere strikke et par til mig selv snarest ;)
Kh Karen S

Anonym sagde ...

Det er da også noget af det bedste, bare helt stille og roligt afslapning, med tid til alt det man normalt har lyst til at lave :) Julegavestrikken ser godt nok interessant ud! Det glæder jeg mig til at se mere til - Jeg elsker snoninger ;)
/Dea

Tine sagde ...

Det lyder dejligt med en uge, hvor man kan gøre lige det man har lyst til.
Nyd det nu, og rigtig god ferie ønskes du herfra.

Anonym sagde ...

Wauw - det lyder skønt. Rigtig god ferie.
Knus, Britt

Susanne sagde ...

Herligt med sådan en uge... tid til det man ikke når i hverdagen :o) Fede luffer !
Kh
Susanne i Silkeborg