mandag, november 17, 2008

Noro Noro nok en gang

Erstatningen for den julegave jeg selv snuppede er blevet færdig. En helt og aldeles tro kopi, den eneste forskel er farven og så kvaliteten på garnet – men det er det ikke blevet ringere af.

De små firkanter har været mit pausehækleri den sidste måneds tid; De officielle på jobbet og de uofficielle herhjemme. De passer simpelthen perfekt til hverdagens små pusterum og inden jeg fik set mig om lå der 46 af dem i posen. Derefter var det bare et spørgsmål om at sy sammen og hækle kant – og den del af festen gik også som en leg.

Jeg er rigtig glad for resultatet og synes egentlig at det passer bedre til hende, der skal modtage, end det jeg selv nuppede. Om hun er enig eller ej aner jeg ikke, men jeg vælger at holde fast ved min mavefornemmelse og sætter endnu et flueben på decemberlisten.
Faktaboks
Garn: Kureyon Sock Yarn fra Noro frv. S188
Opskrift: Hæklet tørklæde fra Hendes Verden. Hæklet med pind 3½
Ændringer: Jeg har hæklet en omgang mindre på hver firkant og udeladt de 4 omgange fastmasker rundt om kanten inden muslingerne.
Luxuz-O-Meter: Næææ. Jeg måtte endda ud i et nyt indkøb, men det gør ikke så meget, for lige om lidt så kommer der procenter.

5 kommentarer:

garnnyderen sagde ...

Nøøøjjj hvor er det smukt. Hvor mange nøgler har du brugt ?

Helle Holst sagde ...

Tak, jeg er også ret godt tilfreds:o) Jeg har brugt 2 nøgler af Noros strømepgarn, og det passer lige præcist.

Kh. Helle

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Hvor f.... hvor ER det bare flot. Jeg må vist lokke et Visa-kort fra en eller anden, så jeg kan få provianteret lidt.

KH Tina

Anonym sagde ...

Suuuperskønt! Nu kan jeg så også se, hvordan min kommer til at se ud...engang.
Knus,
Britt

hjemmemortil9 sagde ...

Åh, hvor er vedkommende bare heldig der skal åbne for dette op mod jul! Rigtig smukt er det!