torsdag, november 13, 2008

Ferien er slut !!!

Det var en ganske vidunderlig ferie vi havde i sidste uge – fyldt med hygge og ro og overskud.
Der var dage, hvor vi lavede stort set ingenting, men ind imellem var vi også ganske effektive. Desværre fik det hele en meget brat afslutning, da Bjørn sidst på eftermiddagen søndag faldt ned fra loftet i laden sammen med en stige - og med højre fod fanget inde midt i det hele.

Foden er brækket og lever nu et ensomt liv inde bag gips og bandager. Der er beordret absolut ro og ingen berøring med gulvet i de næste mange mange uger.
Behøver jeg at skrive, at det der med absolut ro ikke gælder for mig? Pyha!

Var jeg nogensinde i tvivl om, hvorvidt vi normalt dækker hinanden ind i hverdagens gøremål, så er jeg det ikke længere.
Pludselig er der ingen ”fordelingsplaner” over hvem der henter og bringer. Det gør jeg.
Ingen koordinering i forhold til hvem der køber ind og laver aftensmad. Det gør jeg.
Ingen diskussioner om hvem af os der har mest mod på at støvsuge og gøre badeværelser rene. Det har jeg.

Der er tilgengæld heller ingen tvivl om hvem af os, der har den lækreste cardigan. Det har jeg!
Cumulus er færdig og helt klar til brug. Ja faktisk er den allerede taget i brug. Den er lækker, lækker, lækker og jeg glæder mig til at vise den frem på bloggen. Lige om lidt når det bliver weekend .....

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhhhh, stakkels ham....og dig. Pøj pøj for at den heler hurtigt.
Cumulus glæder jeg mig vildt til at se...så kan det være jeg får taget mig sammen til at krydsnøgle mit garn og komme i gang....
Knus,
Britt

Anonym sagde ...

ÆV min dybeste medfølelse.
Jeg stod i samme situation med fodboldinvalid i foråret (og en 14 dage gammel baby). Det er rigtig hårdt. Men husk, han kan sagtens folde og sortere vasketøj, skrælle kartofler og den slags i siddende stilling. Med lidt kreativitet, så kan han sikkert også stryge tøj :-)
Jeg glæder mig til at se Cumulus.

Anonym sagde ...

Ajjj, stakkels mand - og stakkels dig. Tjansen som "alene"-mor kan da tage pusten fra de fleste, og en syg mand oven i. Nu ved jeg ikke hvordan din er, men min ville gå amok efter 3 timer på langs..
Glæder mig vildt til at se din cumulus da jeg har en deal med manden: garn til 1 stks. trøje mod hans fodboldtur til barcelona...
Ha´ en god dag trods alt.
Hilsen Helle

Fríða sagde ...

ej, ej, stakkels mand, og stakkels, stakkels dig!
kh.fra Island
Frida

Lena sagde ...

Stakkels mand og stakkels dig. Som 'alenemor' pt. har du min medfølelse -det kan være lidt hårdt!
Glæder mig til at se Cumulus

Helle Holst sagde ...

Tak allesammen for ønskerne - og ikke mindst for tilkendegivelserne omkring livet som "alenemor". Det er rart at vide, at det ikke bare er mig, som synes at det er lidt hårdt:o)
Fremtidsudsigterne er lidt usikre lige nu - det er et kompliceret brud og lægerne giver ingen garantier. Men Bjørn er heldigvis ved godt mod - og tro mig Ulla, ham skal komme til at skrælle rigtig mange kartofler. Han ved det bare ikke endnu:o)

Kh. Helle

Tine sagde ...

Det var da rigtig træls med den fod.
Håber den heler som den skal.
Lidt dumt at ferien skulle ende sådan.
Men nu ved du da hvor du har ham :-)

Glæder mig meget til at se din cumulus.