lørdag, november 01, 2008

Vaklet trøje

Den lille trøje fra Navia lå også i monteringsstakken – valket og klar til de sidste knapper. Det tog lige rundt regnet 5 minutter, så var de sat fast og endnu en gave er klar til juletræet.

Min plan om at jeg i år ville være i god tid med alle gaverne holder. Det er dejligt, men også en nødvendighed i min familie, hvor vi udover julen også fejrer mange fødseldage i december.
Der mangler stadigvæk et par stykker – de ting jeg selv snupper kan jeg jo ikke strege ud på listen:o) Men jeg er fuld af fortrøstning og sikker på, at jeg nok skal nå det.
Tilgengæld er jeg ikke helt sikker på, at den lille fyr, som finder den bløde pakke under træet vil juble. Men måske hans mor bliver glad? Måske hun kan mærke, at den er strikket med glæde? For det er den. Det var et rigtig hyggeligt lille strikketøj som jeg nød meget – også selvom opskriften var mudret og visse steder krævede selvstændig tænkning.
Garnet valkede smukt i første forsøg og jeg bliver til stadighed forundret over hvor blødt det blir efter en sådan ”mishandling”. Trøjen er varm, lidt tyk men absolut ikke stiv – og alle ujævnheder fra mit sjuskede strikkeri er forsvundet som dug for solen.


Faktaboks

Garn: Navia Duo 2-trådet frv. 21 og 22

Opskrift: Valket babytrøje fra Navia. Strikket på pind 4

Luxuz-O-Meter: Ja. Den vejer 168 gram og dermed er det yderligere 8,4 % til barometeret.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er skøn! Køb en lille bil og læg oveni - så bliver både mor og søn glade.....for moren kan da ikke undgå at blive glad for den fine trøje.
:-) Britt

Helle Holst sagde ...

Super ide´ Britt! Det havde jeg slet ikke tænkt på, men det er da lige det jeg gør.

Knus Helle

Fru Rønne sagde ...

Hvor er den fin. Har også planlagt at strikke den til julegave,- må hellere i gang

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

For pokker hvor er den flot, "man" må da vist et smut om Eventyrgarn på et tidspunkt.... Og sikke da nogle tricks, hende Britt kan ;o)

Åh ja, de julegaver - jeg er også så småt begyndt...

KH Tina

Tine sagde ...

Sikke en dejlig gave.
Jeg er sikker på at moren bliver glad :-)
En god ide, men den bil!

Har endnu fornøjelsen til gode med at valke, men tror snart at jeg skal kaste mig ud i det :-)

Anonym sagde ...

Den trøje er virkelig sej!

Jeg skal også i gang med at strikke en lille trøje til min søster som venter sig... Jeg håber også at den bliver sej!

Anonym sagde ...

Jeg holder på å strikke denne jakken, men har ikke klart å knekke koden.... Ved indtagningen til raglan, skal man vende arbeidet og slå om pinnen. Siden strikker man disse omslagene sammen. Når jeg gjør dette, blir det ikke pent! Har jeg misforstått?

Helle Holst sagde ...

@Ragnhild. Jeg har en mail liggende med lidt tekst og billeder, så måske kan hjælpe dig på vej. Men jeg kan ikke se din mailadresse, så .... Vil du ikke lige sende den til mig.

Kh. Helle