onsdag, november 05, 2008

En lille "Tut Hut"

Nede i min restekurv lå der to små slatne garnnøgler – rester fra Baby Drops trøjen. De så ikke ud af meget, og jeg havde næsten dømt dem til Barbie tøj, men så kom jeg på andre tanker.
Det var trods alt BabySilk, et garn der er så blødt og fantastisk lækkert, at det fortjener en bedre skæbne, end at ende sine dage viklet rundt om en plastikdukke. Og det lykkedes.

Med udgangspunkt i de små garnnøglers muligheder har jeg strikket en klon mellem Gros lille djævlehue og den stribede fra Lene Holms Samsøe.
En lille ”Tut Hut” så blød og lækker at det næsten syntes uvirkeligt. En lille ”Tut Hut” som nu bliver sendt afsted til sin ”modertrøje” med tak for en dejlig dag. Og forhåbentligt på Annas hoved mister sit alienagtige udtryk.

Faktaboks
Garn: BabySilk fra Du Store Alpakka. Frv. 301 og 324
Opskrift: Lidt fra Gros djævlehue og lidt fra Lene Holme Samsøes stribede. Jeg startede med 127 masker og strikkede på pind 2½
Luxuz-O-Meter: 34 gram lagergarn smækker 1,7 % på Luxuz-O-Meteret - og så er der også lige kommet et oktober projekt på listen over de 12.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er ræddi-ræddi sød. Skal da ellers lige love for at du får ryddet ud i strikkekurven pt.
Knus,
Britt

Helle Holst sagde ...

Tak Britt.
Du kan tro der bliver ryddet op - jeg er slet ikke færdig endnu:o) Det er simpelthen SÅ dejligt med sådan en uge herhjemme.

Knus Helle