torsdag, november 20, 2008

Som perler på en snor

Det føles som om alverdens dårligdomme vælter ind over matriklen i disse dage. Først var der Bjørn. Mandag blev jeg så slået hjem af sæsonen første forkølelse. Tirsdag fik vi følgeskab af Kristian, som kravlede under dynen med høj feber og grumme hoste - og i går sluttede Maria sig så til den skrantende flok.
Hvis jeg nu skal være helt ærlig, så tror jeg, at sidstnævnte mest af alt lider af sympati symptomer. Men samtidig tænker jeg, at et par dage i sofaen med tegnefilm og moderlig omsorg, sikkert vil ruste hende bedre til kampen mod de baciller, som helt tydeligt er flyttet ind. Og hvis nu hun skulle gå hen og blive sådan rigtig syg, ja så kan vi ligeså godt få det overstået, mens jeg alligevel er hjemme.

Ligesom Britt egner jeg mig heller ikke til at ligge på sofaen – der er forøvrigt heller ikke plads til flere, så jeg fandt en stol og et strikketøj. Ikke noget stort og voldsomt avanceret, jeg havde brug for et lille overskueligt projekt og Maria manglede en ny hue.
For snart to år siden strikkede jeg en brun Odessa til hende og den var et hit. Ja det er den jo faktisk stadigvæk, for hun har den endnu - ikke en eneste gang har den været væk.
Hun bruger den glad og gerne, men den er ved at være temmelig slidt at se på. Og derudover er farven et dårligt match med hendes nye vinterjakke. Det er der lavet om på nu.


Faktaboks

Garn: Strømpegarn fra Netto frv. 02

Opskrift: Odessa fra Grumperina. Strikket med 2 tråde garn på pind 4

Luxuz-O-Meter: Garn fra kurven og perler fra skabet - et vaskeægte O-Meter projekt; 60 gram vejer herlighederne og det giver 3 %.

5 kommentarer:

Pernille sagde ...

Sikke en smuk pige du har, de øjne er fantastiske.
-huen er også fin :o)

tanterne sagde ...

Det er bare så skønt når man får lavet noget de rigtig gerne vil bruge.
- Og huen klæder pigebarnet.

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Odessa har vist fået come back. Jeg har lige strikket en til min mor (i sort for at det ikke skal være løgn, dog uden perler), og Lene-Sophie har også været i gang.

Den er også utrolig klædelig, men hvad ville ikke klæde sådan en køn unge?!

KH Tina

(Ha-ha...kodeordet er "mating"...og jeg som troede, det var en pæn blog, du har...)

Tine sagde ...

Super fin hue.

Og god bedring til alle, ønskes herfra.

Tineke sagde ...

Smart hue til en sød pige!