tirsdag, april 03, 2007

Harmony


Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke er tosse-vild med at gøre rent. Jeg syntes det er skønt når det er gjort og nyder måske nok også dele af processen, men tanken om at nu er det snart tid til Ajax og gulvmoppen igen - den giver mig ikke stor glæde.

Nøjagtigt lige sådan har jeg haft det med Harmony. Jeg har brugt lang tid på at tage mig sammen til at få den strikket færdig. Jeg huskede strikkeriet med Rowan Summer Tweed som ganske hæsligt men da jeg først fik garnet op på mine Addi Turbo´er gik det ganske godt. Faktisk var der tidspunkter hvor jeg bare kunne nyde at følge Kim Hargreaves´ skønne opskrift. Ingen knirkelyde, ingen ømme håndled - kun lige lugten men den håber jeg forsvinder ved en hurtig vask.
Monteringen var hurtigt overstået, sådan er det jo med opskrifter hvor alt er gennemtænkt og de enkelte dele passer perfekt sammen. Der skulle slet ikke fifles eller hives den mindste smule - jeg skulle bare sy.
Trøjen passer perfekt og jeg er meget meget glad for den. Farven bliver nok lidt mere klædelig når der i løbet af de næste par måneder kommer lidt mere kulør på kroppen. Men indtil da vil jeg bare nyde at den er blevet færdig. Og at den er tung!
Sidstnævnte betyder nemlig at den bimler alvorligt på Cashmere-O-Meteret.

Faktaboks

Garn: Summer Tweed fra Rowan frv. 515

Opskrift: Harmony fra Kim Hargreaves str. 34, strikket på pind 4½

Ændringer: Nada - Kim Hargreaves made this one!

Cashmere-O-Meter: Åh ja! 433 gram af noget garn som de sidste par år har levet en kummerlig tilværelse i en plastikpose. Det giver 21,65 % på Cashmere-O-Meteret

Tidligere posts om denne trøje er her og der

6 kommentarer:

Vivian sagde ...

Hu-hej som det går - og smuk er den dælme!! Godt gået.

KH og god Påske fra Vivian

Anonym sagde ...

Den er blevet såååå fin. Hulmønsterkanten og de store knapper hæver den højt op på skalaen. Jeg har rørt ved strikket Summer Tweed - virkelig lækkert og når du skriver at strikningen ikke var sååå slem er det da ligefør det skal prøves! Lugten? Nogenlunde som de råsilke-T-shirts alle gik med for en 15 år siden...og lugten fadede i vask.
KH Britt
wow - endnu et cashmere-o-meter på vej i 100%!!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den er blevet rigtig, rigtig flot... og der er næsten ikke noget dejligere end at få brugt sådan noget garn, der bare har ligget og ... ligget!

Håber du bliver rigtig glad for den, det fortjener du
Kh Karen S

Anonym sagde ...

Hvor er den dog bare smuk - jeg er vild med sammensætning af hulmønster og store knapper - og farven passer da bare til hvad som helst... hvor har du været dygtig

Anonym sagde ...

Den er virkelig smuk - tillykke med den. Mon ikke den ender med at gro fast på dig ;)

KH Anita

Anonym sagde ...

Nå ja, den ligger også i ønskebunken. Jeg hader i den grad også at gøre rent!