onsdag, april 18, 2007

Sahara

Så er beslutningen truffet og lad det være sagt med det samme - Det har ikke været nemt!

De 100% på Cashmere-O-Meteret gav adgang til et styk luksusprojekt og der var mange aspiranter. Jeg har været en tur omkring Kim Hargreaves hvor Petal lokkede voldsomt. Så var der det Geilske Livstykke og Ruths lækre nederdel Hyld og .... ja jeg kunne blive ved.

I sidste ende faldt valget på Sahara fra Stitch Diva - i den kortærmede version. Det er en trøje jeg har haft kig på rigtigt længe og nu skal det altså være.
Originalen er strikket i silkegarn fra Tilli Tomas. Garnet er smukt, pyntet med palietter og perler men .... Prisen er $38 for 100 g garn og det nægter jeg simpelthen at betale - og da slet ikke når jeg tænker på hvor meget jeg normalt hader at strikke i silke. Luksusprojekt eller ej, så har jeg kigget mig omkring efter et erstatningsprodukt og missionen er lykkes - håber jeg.

Jeg forstiller mig at Cotton Viscose fra Drops kan give en tyngde til trøjen som kommer tæt på silken og så har jeg købte et par nøgler Carat fra Marks & Kattens til kanterne - her kommer lidt af luksus´en. Det er et meget smukt garn men måske er det lidt til den gode side i tykkelsen. Jeg håber ikke at det bliver alt for klumpet men hvis det gør - ja så finder jeg nok noget andet som kan bruges.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åhhh, ja - den model er skøn. Jeg glæder mig til at se din variant.
Mit valg er også truffet nu - kommer på bloggen så snart garnet er landet.
God bedring i øvrigt! Lungebetændelse er træls!
KH Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Den opskrift ligger også her på mit bord og "kigger" på mig - den er for lækker.
Hvor er dine babysokker søde (ja, jeg er lidt bagud....) - jeg burde altså også tage mig sammen og få strikket nogle til Sofie. Ved ikke lige, hvorfor jeg ikke bare gør det.
God bedring, din stakkel...
Du har forhåbentlig fået strømpegarnskassen?

KH Tina

Susanne sagde ...

Lækkert valg du har foretaget !! Og så er din mand da dejlig ud over det normale :o) Håber at du er ved at være ovenpå igen... lungebetændelse er ikke så'n at spøge med !! Kh Susanne

Anne sagde ...

Spændende projekt, det vil jeg glæde mig til at følge!