fredag, august 04, 2006

My secret project

Så har vaskemaskinen kørt den sidste omgang og elementer fra de første ture er ved at finde vej til skabene. Derfor kan jeg nu også præsentere mit "hemmelige" sommerferieprojekt - Sizzle.

Jeg faldt over opskriften den allersidste aften inden afrejsen og nåede ikke at fortælle om det inden vi tog afsted.
Det var kærlighed ved første blik! Heldigvis er det en af de der order-pay-download-opskrifter, så 5 minutter senere var den i hus. Fantastisk koncept!
"Garn" tænkte jeg så - Åh nej! Men der var absolut ingen grund til panik. Heldet følger de tossede siger et gammelt ordsprog, her tror jeg nu mere at det gælder om at have et stort garnlager. Et stykke nede i kurven fandt jeg nemlig et strandet hækleprojekt. Det blev aldrig godt og lå egentlig bare og ventede på en optrævling. 1 2 3 vupti så var den klaret og jeg var klar til at gå igang.
Ifølge Wendy kan toppen strikkes på et par dage eller tre. Helt så hurtig var jeg ikke men det er absolut et overskueligt lille projekt med en kæmpe stor brugsværdi. Modellen er enkel og kan bruges til alt - såvel nederdel som jeans. Den har allerede været i brug mange gange og det skal godt nok blive koldt før den ryger ind bagerst på hylden.

Garn: Brilla fra Filtura Di Crossa ( 50 g - 110 meter) 42% bomuld og 58% viscose. Farve 380.

Opskrift: Sizzle fra Knit and Tonic

Ændringer i opskrift: Ingen endnu. Men jeg overvejer kraftigt at sy slidserne i siderne sammen, jeg syntes måske nok at den "flandrer" lige rigeligt.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, selvom jeg overhovedet ikke er kommet i gang - måske næste år - så vil jeg undlade slidserne. Det holder bedre på min delle, bilder jeg mig ind. Den kan du godt være tilfreds med!! k.h. Mette

Anonym sagde ...

Den kan jeg godt forstå at du er glad for:-D
God weekend.
Marie-Louise

Susanne sagde ...

Lækker lille sag :o) Ser rigtig godt ud. Kh Susanne

Anonym sagde ...

Superflot, Helle! Og det klær den at blive strikket i slasket halv-viscose - hurrra for lager!
KH Britt

Tina Mølgaard Andersen sagde ...

Den er utrolig flot, og garnet klæder denne model.
Du vil komme til at bruge den rigtig meget, jeg bruger ihvertfald min meget.

Anonym sagde ...

Ja, den er der da i hvert fald ingen grund til at gå og holde hemmelig. Den er da utrolig sød og anvendelig.

KH Tina

Linda sagde ...

Den falder rigtigt flot, kan også godt lide detaljen ved halsen.
kh Linda

Linda sagde ...

åh...jeg ser nu at det er en top du har under - og ikke en lille krave..fniiis..