fredag, august 11, 2006

Hverdag

Så blev det hverdag igen!
Vi junglerer med børnehave, arbejde, spisetider og aftaler med legekammeraterne, som har været savnet. Det er sådan set dejligt nok med den der hverdag, men det står lidt sløjt til med tiden til mig og min kreativitet. Efter Audrey har jeg også har svært ved at finde det helt rette strikketøj, noget jeg virkelig kunne brænde for, så jeg har kastet mig ud i noget så hverdagsagtigt som sokker.
Nogen strikker køkkenhåndklæder, andre syr papirlommetørklædeetuier, min terapi er sokker. Jeg elsker det!
Slå op og så strikke rundt, lave hæl og så strikke rundt, lave tå og så slut prut finale - det er ren afslapning!
Maria mangler i den grad et par sokker til det kommende efterår, hun hader de der varme sokker og fryser hellere med anstand. Jeg er ikke begejstret for det, jeg kan ikke tvinge hende til at tage dem på i børnehaven, når jeg ikke selv er der, men jeg kan da forsøge at få hende til at ændre holdning. Derfor fik hun lov til at tømme kurven med strømpegarn, kigge på udvalget og så helt selv vælge. Valget var ikke svært for lyserødt glimmer garn er tæt på det ultimative i hende prinsesseverden og det virkede. Hun har nu haft den på i næsten 2 timer - tror faktisk at hun helt har glemt at de er der.

Til gengæld var det måske ikke så smart at hun fik lov til at tømme hele kurven ud på gulvet, for da blev jeg blottet. Ingen, absolut ingen i familien er længere i tvivl om at jeg har en virkelig svag karakter når det handler om strømpegarn.
Indrømmet jeg blev faktisk også selv lidt overrasket over hvor meget der var - og hvor meget selvstribende der var. Egentlig syntes jeg at det meste af det er tudegrimt - ja undskyld men det syntes jeg altså. Også noget af det der er i min samling. Men jeg syntes på den anden side at det er rart at der sker lidt når jeg sådan bare strikker rundt og rundt - Forøget terapeutisk virkning ...måske. Og så er der da også enkelte hittere imellem fx. holder jeg rigtigt meget af dem her.

Ups jeg glemte faktaboksen - den kommer her:

Garn: Fortissima Mexico-Disco-Color 3 fra Schoeller+Stahl frv. 05

Opskrift: Strikket efter sokkekompasset i "Das geniale Sockenbuch". Str. 30-13 på pind 2½.

Ændring i forhold til opskrift: Jeg lavede boomerangtå i stedet for den foreslåede "bandspitze". Jeg orkede ikke lige at hakke mig igennem en tysk oversættelse nu hvor jeg ved at boomerang modellen virker.

6 kommentarer:

Vivian sagde ...

Sig mig er der ligefrem TO Kamelæoner??? Hvilken fråds ;-)

(-siger jeg bare fordi jeg aldrig nåede at få et nøgle selv, tsk!)

Hilsen Vivian - som er på terapeutiske par nr. 4 siden før min ferie...

Anonym sagde ...

Hvor er det godt, at vi ved, hvilke terapi-former vi skal vælge! Angående strømpegarn har jeg det som både Helle og dig. Husker tydeligt Helles "grimme" sokker, som jeg gerne ville eje. Sådan har jeg det også med dine. Garnet er skønt, hvad er det....?! Fortsæt endelig med de sokker, jeg har stadig "en hæl til gode". k.h. Mette

Anonym sagde ...

Jep, sådan skal sokker være - det, der tankeløse strik, der går af sig selv - derfor er mine de fleste også de almidelige glatstrikkede.
Mht strømpegarn har jeg det på samme måde - jeg aner ikke hvordan jeg har fået samlet så meget - og sjovt nok mest selvstribende. Sjovest at strikke - uden tvivl - men nogen af dem er bare for grimme....
KH Britt

Dorte sagde ...

Ups - Ja, der der godt nok meget.
Jeg har også altid strømpegarn på lager - kan man ikke finde på andet, så er strømpestrikning absolut brugbart.
Har du prøvet at mikse de "grimme" garner med noget ensfarvet ? Jeg synes faktisk de kan blive meget pæne, hvis man f.eks strikker tynde striber sammen med en ensfarvet PÆN farve.

Kh Dorte

Anonym sagde ...

Selvstribende strømpegarn må have en ganske særlig evne til at snige sig ind, uden man ved det. Jeg FATTER altså heller ikke, hvor alt mit kommer fra.....måske fra min fødselsdagsgruppe, ha-ha (har den pink Opal Party fra dig på pindene pt).

KH Tina

Anonym sagde ...

UPS ja, det er jo tid for sokker og jeg har lovet hele familien (og mig selv) sokker i hobe...og jeg har ikke fået strikket en eneste. Der er vist nogen der får travlt. Jeg må hellere melde mig ind i en terapigruppe;-)
Kh.
Marie-Louise