søndag, marts 19, 2006

Overskud

Sidste uges returnering til den pulserende dagligdag gav mig en helt klar fornemmelse af hvor meget energi jeg har brug for at have på overskudskontoen mandag morgen, for at jeg ikke brænder helt ud inden fredag. Der er tale om en pæn slat - for vi løber stærkt på jobbet i disse måneder. Jeg og mine nærmeste kollegaer holder liv i de it-konsulenter, som skal gøre kommunalreformen til en veloverstået projekt om ½ års tid. De har travlt og det har vi også!
I dag har jeg derfor brugt rigtigt mange timer udenfor i solskinnet; Min krop kører på solceller og den har nydt denne allerførste spæde forårsdag. Jeg er den lykkelige ejer af et stort drivhus som i disse dage fungerer som "solterapirum" - jeg har lavet en hyggekrog med liggestol og vattæpper hvor jeg kan strikke, læse en bog med ungerne, nyde en kop te og få lidt kulør på de blege kinder. Det kan varmt anbefales - i dag har vi siddet derinde i korte ærmer uden at fryse det mindste. Jakker og støvler tog vi først på da vi senere sluttede dagen af med en tur til stranden.
Midt på dagen faldt jeg over dette projekt og tænke: "Det er da perfekt til sådan en overskudsdag!". Så jeg har lavet et par minisokker af de sørgelige rester fra mine "kartoffelsokker". De er gjort helt klar og er sådan set parate til postkassen, men jeg har en fornemmelse af at der kommer flere så jeg venter lige lidt endnu. Der er i hvert tilfælde mange stumper i min sokkekurv som kunne blive til glæde for et lille væsen et sted derude. Jeg syntes initiativet er godt og idéen er hermed givet videre.

Ingen kommentarer: