onsdag, marts 01, 2006

Himmel og helvede

I dag stod der "besøge den nye tandlæge" på mit program, egentlig helt okay for jeg har aldrig været ked af at få min tænder studeret. Måske fordi der aldrig rigtigt har været noget. Jeg har i hele mit liv kun fået lavet to fyldninger - den ene af dem skulle skiftes i dag - det og så en tandrens var hvad jeg havde "bestilt". Derfor blev jeg dybt chokeret da der pludselig kom ord som paradentose og tandkødslommer ud af tandlægedamens mund. Jeg mistede fuldstændig jordforbindelsen i en times tid eller to. Jeg tænkte at nu rasler alle mine tænder sgu ud, jeg forestillede mig et liv som tandløs mama og fældede en tåre eller to. Jeg er nu faldet lidt mere til ro og ved godt at det ikke er verdens ende at der står "ekstra grundig tandrens" på programmet fredag. Men jeg blev helt ærligt fanget på det helt forkerte ben.
Senere på dagen da jeg havde fundet balancen igen drog jeg afsted til Ålborg. Det årlige udsalg i Designværkstedet løber af staben i disse dage og jeg var forberedt. Jeg havde skrevet "ønskeseddel" med 1.-2. og sågar 3. prioriteter - jeg vidste lige præcis hvad jeg gik efter og det var fedt :o) Desværre havde de ingen Clover (Need I say - from Amimono) men der kom meget andet lækkert i posen. Og det vil I komme til at se meget mere til senere, men lige nu vil jeg kravle ind i sofaen og slå et par omgange på Snowdrop. Dagens følelsesmæssige rutsjetur har drænet mig for energi - jeg er flad og helt vildt glad for at jeg også har ferie i morgen.

1 kommentar:

Linda sagde ...

Stakkels Helle, jeg føler med dig. Jeg er sikker på at man ikke kan stole på nye tandlæger ;o)
Af samme "grund" oversprang jeg lige tandlægebesøg i 6 år (!). Fandt en tandlæge fornylig og lagde mig godt tilrette med hånden over maven: ja, vi kan jo ikke lave det store med ham her i maven. Der var så kun en udskiftning af en fyldning, men hold fast hvor har jeg haft mareridt om at mine tænder knækkede, guldbroer til flere tusinde og deslige...

Godt at du kunne få lappet lidt på sjælen med garnindkøb!