mandag, februar 19, 2007

Et ekko fra fortiden

For snart et år siden købte jeg garn til Echo. Jeg strikkede som en gal i 3 dage sådan cirka og siden da skete der ikke en fløjtende fis.

Forklaringen er enkel - den skal findes i garnet. Trøjen er for en stor del strikket i Yorkshire Tweed DK fra Rowan. En 100% uldgarn som ikke stikker og egentlig burde være skøn nok men .... jeg syntes simpelthen at det er forfærdeligt at strikke med!

Trøjen er til gengæld lækker og jeg vil gerne have den i min garderobe, så jeg prøver lige en gang til. Ifølge opskriften strikkes der frem og tilbage i glatstrik men det gider jeg ikke - det er slemt nok med retmasker i det her garn. Derfor lagde jeg ryg og forstykke sammen, kastede det hele op på en rundpind og så gik det ellers bare derudaf.
Ærmegabene har jeg udeladt i første omgang, planen er at jeg kan klippe mig til dem senere. Nu håber jeg bare at teorien holder men på den anden side så var alternativet at jeg aldrig nogensinde ville blive færdig med Echo. Her er alt at vinde - intet at tabe.

Ærmerne får også en tur på en rundpind med magic loop. Det havde været dejligt med en rundpind lidt længere end 60 cm til denne teknik men det går. Mest fordi det første lange stykke af ærmerne er strikket i Kid Classic. Det er under alle omstændigheder et lækker garn men i denne direkte sammenligning med Tweed´en er det helt og aldeles himmelsk. Og de få runder der kommer af og til med Kid Classic i striberne gør det hele meget nemmere af overskue. Under alle omstændigheder venter der en solid gevinst på Cashmere-O-Meteret nårjeg engang bliver færdig.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sikke farver - den ser bare dejlig ud... skynd dig at blive færdig så vi kan se det færdige resultat..