fredag, februar 09, 2007

Noget til halsen


Jeg strikker på noget til halsen - et tørklæde af Charlotte Tøndering. Jeg strikker og strikker men syntes ikke at jeg kommer nogen vegne, sådan er det når der er Isagers Alpaca på en pind 3. Det bliver smukt og fint og dejligt blødt - en perfekt makker til mine Anemoi Mittens når det altså engang bliver færdigt.

Jeg troede at jeg kunne nå det inden det blev vinter sådan for alvor - men nu siger de at sneen snart kommer til nordjylland. Det kunne da være lidt hyggeligt for vi har ikke set ret mange hvide fnug i år men .... pludselig indså jeg at det bliver hamrende koldt hvis jeg ikke har noget til halsen, når ungerne og jeg atter vover os ud i samfundet mandag morgen.

Men så var det jeg kom i tanke om Julies tørklæde. Rester har jeg nok af på lageret, striberne klarede Generatoren og 1 2 3 vupti - Et styk halsklud klar til afgang!

Idéen er genial - og med dobbelttråd på pind 5 er der virkelig tale om en lynhurtig lagernedbringelse. Der er flere slatter i posen som nemt kunne gå samme vej.

Faktaboks

Garn: Primært Babyuld fra Dale, men der er også lidt Sisu fra Sandnes og en smule forskelligt strømpegarn imellem

Opskrift: Ca. 200 masker strikket på pind 5. Garnenderne bliver hængende og fungerer som frynser.

"Ændringer": Efter Julies anvisninger er der slået op og lukket af med firedobbelt garn.

Cashmere-O-Meter: Det her er et ægte lagerprojekt - 130 g af slagsen; 6,5 % direkte ind på Cashmere-O-Meteret




1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er godt nok nogle fine ting du får produceret.Det er så dejligt når tingene lykkes og man selv er tilfreds, ikke sandt.KH Miri