søndag, oktober 09, 2005

Prinsessetrøje

Nogen gange sker der ting og sager i en moders liv, som hun ikke helt er herre over. Også for mig ... I lørdags indledte jeg fuld af gode intensioner jagten på Mermaid som skulle monteres. En anden pose faldt på gulvet, og Maria var straks på pletten - der var noget glimmer og plysgarn. "Er det til mig - mor ???". Og ja det var det - en restetrøje som faktisk var kommet rigtig godt fra start, men gik helt i stå for 4 måneder siden, da Kristian en dag klippede det sidste nøgle lyserødt i spaghetti-lange stykker. Kombinationen 4-årig dreng, saks og et garnnøgle kan ikke anbefales. Jeg reddede de længste stykker, men viste godt at der skulle bindes mange knuder - og hæftes mange ender.

Der var ikke ro i det lille hjem før jeg havde lovet at lave den færdig - og min kære datter har virkelig holdt mig til ilden. Derfor er trøjen nu nået så langt at der kun lige mangler en hals :o)
Her er et lille smugkig:

I går var vi på besøg hos mine forældre. Og selvom vi egentlig fejrede min fars fødselsdag, syntes min mor også at jeg skulle have en gave - så jeg drog hjem med denne bog i tasken
En rigtig dejlig bog som nok skal blive udgangspunkt for mange skønne, sjove projekter. Jeg glæder mig allerede :o)

2 kommentarer:

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Neeej, den brochebog glæder jeg mig til at se nogle resultater fra......

Mette sagde ...

Jeg har også skævet til brochebogen.... Glæder mig til at se projekter fra dig og se så at få den prinsessetrøje færdig!! k.h. Mette - som ikke får strikket så meget selv p.t.