torsdag, maj 17, 2007

Lykke

Øverst i stakken af de "lettilgængelige" bøger lå Lykkens café. Fortællingen om en kvinde hvis liv bliver vendt på hovedet da hendes mand uden varsel skifter hende ud med en yngre model. Hun bliver tilbudt et job i et bageri og det viser sig at arbejdet med brød har en forunderligt helende kraft. Der får hende til at indse at intet forbliver som det var; Smerte svinder, hjertet heles - og fremtiden tegner atter lys.

Ikke nogen dyb og indsigtsfuld bog, egentlig befinder den sig kun lige et enkelt lille bitte trin over knaldromanerne men alligevel fik den mig til at tænke. Måske jeg har det med garn som hun har det med brød?

Når hverdagen bider finder jeg ro og tryghed ved mit strikketøj!
Det er ikke fordi det knager på hjemmefronten - overhovedet ikke. Tilgengæld gør mit job hverdagen til en lang sej kamp lige for tiden. Der er ævl og kævl og sure miner. Vi knokler en vis del ud af bukserne og får ikke megen tak. Tilgengæld skorter det ikke på bistre og ironiske bemærkninger fra dele af en ledergruppe som ikke magter opgaven. Jeg ved godt at det er et udtryk for deres egen afmagt når vi andre bliver svinet til - men det betyder ikke at vi accepterer.
I næste uge er der planlagt et møde hvor vi forhåbentlig kan få renset luften og finde frem til en dagligdag som vi alle har lyst til at deltage i. Vi har forberedt os så godt vi nu kan uden at kende dagsordenen - og håber på det bedste. Indtil da vil jeg fortsætte med at bide mig selv i tungen for ikke at svare igen og så glæde mig over, at jeg når dagen er omme kan vende hjem til min elskede familie og et lækkert strikketøj.

Heather er på pindene og den er meget snart klar til første fremvisning på bloggen men i denne omgang må I nøjes med to cones super duper lækker bomuld; En lille bitte del af en sending jeg onsdag modtog herfra. Retfærdigvis skal det sige at det er længe siden jeg bestilte - det har været 1 måneds tid undervejs på grund af en restordre og jeg havde faktisk helt glemt min bestilling da jeg i sidste weekend gik shop amok til Uldfestivallen. Det ændrer dog ikke ved min glæde over indkøbene.
Jeg drømmer om nye lækre strikkeoplevelser med Hyld, et par sjaler og meget andet godt - Og de drømme er der ingen som skal tage fra mig!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der er ikke noget så healende og meditativt som at sidde i sin egen osteklokke og strikke, mens tankerne farer i øst og vest. Det lyder som om der er brug for meget strik for tiden!
Det bomuld har jeg også i kikkerten - glæder mig til at høre din erfaring.
KH Britt

strikkeforsker sagde ...

Strik er perfekt til afstressning og en hel del sundere end alkohol. Jeg strikker også *meget* her for tiden. Det er trælst når arbejdet blot er en sur pligt. Forhåbentlig får i det afklaret i næste uge.