søndag, maj 13, 2007

Uldfestival

Vi kom afsted til Saltum!
Jeg forslog en familietur og da ingen andre kunne finde på et bedre forslag blev det sådan - og jeg har ikke hørt nogen klage.

Der var får i alle afskygninger. Nogen i glas, nogen i keramik og nogen af de levende - som blev klippet med kyndig hånd. Der var hygge og en dejlig stemning. Der var borde, bænke og mad henne ved kroen. Mand og børn fandt en plads der mens jeg gik videre for ... der var garn!!

Her, der og allevegne var der garn - i sandhed et vidunderligt sted at tilbringe mors dag. Jeg fik set nærmere på det Geilske Livstykke og Falkenbergs Plissé - skønne modeller som meget nemt kunne lande i min strikkekurv en dag i den nærmeste fremtid.
I denne omgang blev det dog "kun" til lidt Babyalpaca fra Garntrissen til et prinsessesvøb til mig selv - og så en flok Kauni som udover sin lækre petrolblå farve også udmærkede sig med udsalgspris. Jeg har ikke nogen konkrete planer endnu men det måtte bare med mig hjem.

Med hjem fik jeg også et kit til Heather. Jeg har været sådan lidt lunken overfor den, lige indtil jeg i går så den strikkede model - da blev al tvivl visket bort.
Den er super lækker og Ihhh hvor det kribler i mine fingre. Jeg vil i gang nu! - men min Addi turbo 3½ sidder fanget i halskanten på Sahara.
Mon ikke jeg kan få den frigjort i aften? Og måske lige få strikket et par omgange på Heather inden det bliver tid til at afslutte en vidunderlig dag:o)?

Hvis du ikke nåede Uldfestivalen i år så fortvivl ikke - jeg ved fra pålidelig kilde at de gentager successen igen næsten år. Jeg glæder mig allerede!

4 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

En god tur, som jeg misunder dig på den gode måde. Heather har også vundet mit hjerte efter besøg hos HI fredag og kommer jo nok med hjem engang.

Tina Olsen sagde ...

Sikken dog en masse lækker garn du har fået købt, jeg er slet ikke misundelig:-))
Og nogle gange tror jeg det er heldigt at strikkepindene er "optaget" ellers ville man have alt for meget igang!!

Anonym sagde ...

Skøøønnne sager - glæder mig til at se mere til Heather - den må da være på pindene nu..
KH Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

jah...jeg kan vel bare konstatere, at jeg bor i den helt forkerte ende af landet.

Lækre indkøb !!

KH Tina