lørdag, januar 14, 2006

Ugen der gik med GAAA

Så blev det weekend - min første hele arbejdsuge efter juleferien er overstået. Der er nu noget helt specielt velfortjent over en weekend når man rent faktisk har været i sving i ugens løb. Og her har der i den grad været gang i hjulene :o) Mandag aften sneg jeg mig dog afsted til mit livs første men sandsynligvis ikke sidste strik-in. En lille sluttet kreds af lokale strikkere - og de tog godt imod den nye elev i klassen. Jeg så bøger som .... ja der er et par stykker på vej til min postkasse i skrivende stund. Og jeg fik som tilflytter alle fiffene om hvor der kan købes billigt garn i området. Bjørn mente at det ville være billigere hvis jeg slet ikke vidste hvor man køber garn her i området og det kan han måske nok have ret i.
Det var en rigtig hyggelig aften - tak for det !!

Og så skal vi jo til det - ja vi skal. Her kommer de - ugens GAAA

Ann McCauley
Et felt som jeg havde glædet mig til og nød at strikke - det var afvekslende og resultatet smukt

Ginger Smith
Et felt som er strikket i paneler som så er strikket sammen undervejs. Dejligt med lidt afveksling men en kende besværligt i forhold til resultatet
Carol Adams
Umiddelbart et af de super nemme og måske fordi jeg ikke tog opgave alvorligt nok, så var det et af de felter der drillede massivt. Jeg strikkede frem og tilbage, talte og talte og skrev lapper. Og så blev det færdigt til sidst.

Georgia Vincent
Et af de felter jeg fidlede lidt med - ikke fordi det drillede voldsomt, bare lige lidt :o) Nu havde det måske også hjulpet hvis jeg havde læst begge notes inden jeg gik i gang - men sådan er der jo så meget. Her i huset læser vi også først brugsanvisningerne hvis alt andet svigter :o)

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er de flotte!
Whaaaa....så er du vel færdig med felterne i næste uge? .....med den fart du skyder....
:-) Britt

strikkeforsker sagde ...

Whaaa - har du halvdagsarbejde eller sådan med den fart? :-)

Dine små bobler ud i siden af McCauley ser nu noget bedre ud end mine, er igang med det felt nu.
Holder vi monteringsfest sammen om et par uger?
Ulla

Dorte sagde ...

Dine strikkede blokke er vildt flotte !

Du efterlyser en smart måde at præsentere dem på. Måske kan du bruge samme metode, som bruges til at vise syede blokke til et quiltet tæppe, som mange over hele verden syr på - Dear Jane. Du kan se eksempler på de følgende link :

http://www.varpelev.dk/quilt/dearjane12x14.htm

http://www.hawkins.dk/dearjane.htm

http://www.suntoshgardens.com/djblocks.php

Det er i sin enkelhed et skema, hvor man efterhånden indsætter foto af sine blokke - man kan så se dem samlet og klikke de enkelte blokke større, hvis man vil se et nærbillede.

Kh Dorte

Anonym sagde ...

Halløj, hvor det går. Hvor er de flotte dine felter. Det tæppe skal du da nok nå at få glæde af i vinter, sådan som du skyder i fart:-D
KH.
Marie-Louise

Helle Holst sagde ...

Tak for tippet Dorte :o) Det vil jeg kigge nærmere på - jeg skal vist øve mig lidt først for jeg er ikke super stærk i skemaer. Afsindig flot quilt for øvrigt - hvem der bare havde tid og evner.

Og Ulla - ja jeg snyder lidt - arbejder kun 34 timer og så strikker jeg ikke andet end GAAA lige pt. Jeg er, hvis Salpeka tillader det, snart klar til monteringsfesten. Hun driller godt nok lidt med de der "usynlige" samlinger.

Kh. Helle

Susanne sagde ...

For hulen en fart du skyder - selv med 34 timers arbejde !! Jeg er vildt imponeret og de ski** flotte.
Glæder mig til at se det færdige resultat.
Kh Susanne i Silkeborg

Linda sagde ...

Jeg tilslutter mig koret: hvor er de flotte! Et par af dem giver mig ligefrem lyst til at starte også.
Jeg glæder mig til at se det færdige tæppe!
kh Linda