mandag, november 14, 2005

De kolde facts

Tusind tak for roserne!
Jeg har besluttet at droppe ekstragaven - pakker svøbet pænt ind og giver det med glæde og stolthed :o)

Svøbet ikke særlig besværligt at strikke - det kan fint kombineres med tv-udsendelser som Robinson og Udfordringen, hvor man ikke behøver at følge så godt med. Faktisk er det lidt en fordel med underholdning på sidelinien for det yderste kantstykke er langt og kan godt blive lidt kedeligt i længden. Derfor har jeg også haft gang i et par sokker eller tre undervejs - sådan lidt forandring fryder. Tidsrammen er derfor lidt svær men jeg har vel været i gang i ca. 3 uger. Og ja ungerne og manden har fået aftensmad og vasketøjet er også blevet ordnet. Svøbet er et af de taknemmelige strikketøj der ser ud af en hel masse selvom de egentlig er ganske simple. Garnet er også helt ordinært strømpegarn - lige knap 300 gram strikket på pind 3½. Jeg husker stadigvæk hvor lidt tid der er til håndvask og sarte uldprodukter de første mange måneder med småbørn i huset. Så fornuften sejrede og jeg er overbevist om at moderen vil sætte pris på et tæppe som kan tåle en tur i vaskemaskinen. Selvom et andet garn sikkert kunne give en smukkere blogning. Jeg overvejer om jeg lige skal give hjørnerne en tur med strygejernet - de buler lidt, men først skal jeg lige have flyttet et par hæftninger. Jeg har opdaget at jeg i farten har fået lavet et par stykker på retsiden - men sådan kan det jo gå.
Ellers er der ikke så meget andet et sige end - "Prøv det" - det er virkelig et skønt strikketøj.

Og så har jeg lige et hængeparti med hensyn til Kaunisjalet. Undskyld Linda jeg glemte det simpelthen inden jeg sidst fik trykket Publish post. Sjalet er strikket af et nøgle på ca. 250 g på pinde 4½.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for fakta og godt du giver det solo!!
Strømpegarn og pind 3½ -hmmm er det så det tynde strømpegarn (ca 220 m/50g) eller det lidt tykkere (ca 180 m/50g) - som Brugsens?
:-) Britt

Susanne sagde ...

Hatten af for prinsessesvøbet ! Det er bare smukt og godt at det er lige til at smide i vaskemaskinen ;-) Kh Susanne i Silkeborg