søndag, september 11, 2005

Kodeordet er tøj

Efter et par weekender hvor vi har været på farten, har vi brugt et par dage på tøj-relaterede aktiviteter i hjemmet. Der er blevet skiftet sengetøj, ordnet rigtig meget vasketøj, ordnet strygetøj, ungerne har hygget sig med deres legetøj og jeg har været igang med noget strikketøj....

Temptation er blevet færdig :o)










Billedet er taget lørdag hvor morgenhåret aldrig blev afskaffet, så det bliver altså face-less.

Trøjen den skal jeg nok blive glad for, Big Wool er et skønt garn men jeg bliver nok aldrig vildt begejstret for de tykke pinde. Jeg føler mest af alt at jeg er på rotur :o)

Derfor var det en stor fornøjelse da starten gik til det første Kaunisjal på pinde nr. 4. Mens nationens IQ blev testet for åben skærm var det rart med et rimeligt idiotsikret strikketøj. Så faldt jeg da i hvert tilfælde ikke igennem på det område. Pt. ser sjalet således ud










Jeg har regnet og vejet, trukket fra og lagt til og håber nu på at det hele går op så jeg har garn nok til at hækle en kant. Og så venter jeg spændt på hvilken farve den får, jeg kan nemlig ikke huske kuløren på det første jeg viklede. Et krydsnøgleapperat findes ikke i huset og det der med at vikle dem i hånden, ja det er jeg ikke skrap nok til, så jeg sidder med en garnbold, der med Kaunigarnet minder mig lidt om en forvandlingskugle.

Det sidste ærme til Mermaid er strikket så nu mangler jeg "kun" at hæfte ender og sy sammen. Men jeg kan ikke lige tage mig sammen - jeg har nemlig en skummel mistanke om at den er for stor. Jeg har nydt at strikke den, men indrømmer blankt at jeg ikke gider at lave den om - så måske min mor kunne have lyst til en ny trøje ???

8 kommentarer:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
Pia sagde ...

Hvor er den blevet flot din Temptation... bare synd at modellen ikke har hovede ;-))))

og Kauni sjalet tegner også rigtig flot i de farver..

Mange hilsener,
PiaT

Susanne sagde ...

Wauv - Temptaion ser lækker ud ! Jeg kan heller ikke li' de store pinde, er lidt bange for at ramme øjne og andet på "forbipasserende" i stuen ;-) Glæder mig til at se din Mermaid (håber dog ikke at den er for stor til dig ;-() Kh
Susanne i Silkeborg

Dorte sagde ...

Temtation er flot og elegant !
Hvis jeg har været i tvivl om jeg ville bestille noget sort/gråt/hvidt Kauni, så er jeg det ikke længere efter at have set dit halve sjal !! Det er altså en vildt flot med de glidende overgange.
Tillykke med den færdige Mermaid - selv er jeg nået halvvejs med kroppen - har for en gangs skyld været flittig med strikkeprøver og målebånd for at overholde strikkefastheden ....håber det belønner sig, så den ender med at passe mig !!
Kh Dorte

Vivian sagde ...

MEGET flot Temptation (og smukt monteret !!)

Altså strik jo endelig bare løs af dit Salt&Peber-sjal - skulle du mangle en stump er det vel nok til at støve op blandt... ja bl.a. næsten samtlige bloggere p.t. :-)))

KH Vivian

Anita Lundkvist sagde ...

Fantastisk Temptation. Og herligt sjal.

Kh Anita

Linda sagde ...

åh Helle
jeg så straks sådan et kæmpe garnnøgle hvirvle rundt i huset af børn og hund...
Det bliver rigtigt flot dit Kauni sjal. Din temptation ligner en trøje man hygger sig ret meget i, dejlig farve

kh Linda