onsdag, juni 21, 2006

I give you the truth

The whole truth and nothing but the truth.



Alle de indledende øvelser med boomerang hæl og tå havde et helt klart formål - Bazaar Socks. Det var kærlighed ved første blik men jeg valgte at gå lidt stille med dørene. Jeg vidste ikke om evnerne rakte - det er jeg sådan set stadigvæk usikker på - men lige om lidt får jeg syn for sagen. Hælen venter lige rundt om det næste hjørne.
Jeg vil skåne jer for alle detaljerne, blot nævne at jeg har strikket de første mønsterrapporter rigtigt mange gange før jeg langt om længe nåede frem til det her. Inde i mit hovede vidste jeg helt præcist hvilket "udtryk" jeg gerne ville have, det var bare ikke så nemt at få realiseret. Men nu er jeg tilfreds - resultatet er tæt nok på tankespindet.
Derudover nænner jeg ikke endnu engang at fortælle Kristian at de bløde strømper, som han glæder sig meget til, er blevet trævlet op i nattens løb og ikke er klar til en tur i børnehaven. Han elsker de hjemmestrikkede og måske netop derfor elsker jeg at strikke dem til ham. Selvom jeg ved at det kommer til at tage meget længere tid end et par selvstribende, gør jeg det med glæde og de masker her er fyldt med kærlighed til en rigtig dejlig dreng. Søster er blevet tilbudt et par lignende men sagde på sin egen finurlige måde nej tak - svaret lød: "Kan du ikke strikke andet end strømper mor?"

Det kan jeg godt! Beviset herpå snurrer lystigt i vaskemaskinen - Greene Gable har fået hæftet ender og får lige nu en hurtig skyller sammen med boleroen.

5 kommentarer:

strikke_jane sagde ...

Vildt flot - bare det var mig der kunne strikke mønsterstrik så flot..... RESPEKT!

Anonym sagde ...

Jeg bøjer mig i respekt, Helle. Her vover jeg ikke en gang et spinkelt forsøg, jeg giver ganske enkelt op på forhånd! Det er rasende flot og jeg er død misundelig - på den gode måde! Glæder mig rigtigt meget til at se det færdige resultat.

Dorte sagde ...

De bliver rigtig flotte - god stil !
Og dit mønsterstrik er strikket utroligt jævnt og pænt.
Herligt at have en søn, der sætter værdsætter mors hjemmestrikkede sokker.

kh Dorte

Anonym sagde ...

De er SÅ flotte dine Bazaar sokker!
Dem må jeg også lave en dag, men hælen...den har jeg ikke styr på....
Og så glæder jeg mig til at se det, der snurrer i vaskemaskinen!
KH Britt

Anonym sagde ...

Hvor er det bare flot Helle. Det er så fedt når man sætter sig for at lære noget og så lykkes med det. Glæder mig til at se resultaterne af G.G og boleroen.
Kh.
Marie-Louise