lørdag, december 10, 2005

Når bolden ruller over skærmen

Jeg holder meget af decemberhyggen og nyder at se Bamses julerejse sammen med ungerne - ikke fordi jeg syntes at julekalenderen er specielt fantastisk - men fordi der bare er smadder hyggeligt at sidde i sofaen og være sammen efter en lang dag med job og børnehave.
Lidt senere på aftenen når den største så putter de mindste er der atter dømt hygge - så bliver strikketøjet fundet frem, futterne op på bordet og så ser mor altså håndbold. Jeg elsker det - og ser alt :o) Derfor er der også blevet produceret "en smule" i den forgange uge. Godt nok, for jeg var lige ved at være ligeså langt bagud med julegaverne som vi er med kalenderlyset. Det har brændt nonstop hele dagen i en håb om at vi inden udgangen af weekenden når til 11 tallet. I år er det nemlig meget vigtigt for ungerne at vi holder styr på tallene. Sidste år var vi kun to i huset som kendte forskellen på 1 og 7, men den går ikke længere :o) Nå men jeg er blevet færdig med et par ens selvstribende sokker til Kristian
Et par sokker i det røde stribede fra fru Bendix - skønt garn :o) Godt jeg har mere af det i kurven.
Et par pulsvarmere til juletræet. Strikket efter Birthe P´s opskrift og det bliver heller ikke de sidste - Fantastisk opskrift !!! Simpelt koncept med en fantastisk pasform. Tak for den :o) Garnet er indkøbt på en lokal mohairfarm som vi besøgte i sommerferien. OG ja rigtig gættet - der må jeg forbi en anden gang.

Nu nørkler jeg så videre med et matchende tørklæde - ægte tv strik - og så har jeg et hængeparti med den her
Jeg syntes ellers at jeg er blevet rigtig god til at sige "Nej tak jeg har ikke tid til at strikke xxx for dig" - men jeg blev fanget midt i en julefrokost
og nu hænger jeg på den. Fremover ved jeg at jeg skal tage mig i agt for kollegaer som har fået børnebørn i det forgange år og som ikke drikker andet end vand til maden.Jeg skulle måske have drukket lidt mere vand ??? Well no regrets det var en fantastisk fest. Og nu vil jeg få den peruhue ud af min verden - str. ½ år - hvor lang tid kan det lige ta´ ??

Ingen kommentarer: