lørdag, marts 22, 2008

Super Karla

I onsdags, ved indgangen til den officielle del af påskeferien, gik starten på Webstrikkernes KAL 2008. Jeg havde meldt mig til og var klar; Det her jeg faktisk været i mange måneder, for garn og opskrift kom i hus allerede i oktober umiddelbart efter min weekend i Næstved. Dengang så jeg Janes smukke Super Karla og var ikke et sekund i tvivl om, at den måtte jeg bare strikke engang.

I går aftes tog jeg så fat. I erkendelse af at X-Faktor ikke kan nydes i selskab med en symaskine, måtte de sidste havehynder vente lidt – og det skulle vise sig at være en beslutning med vidtrækkende konsekvenser.... Det blev helt vildt sent inden jeg kom i seng – og det var egentlig mere af nød end af lyst, for jeg var slet ikke træt. Men jeg havde set, hvordan sneen faldt tæt ude i nattens mørke, og jeg vidste, at der ville stå fire små trippende fødder ved min seng tidligt her til morgen.

Nu er sæsonen første sneboldkamp vel overstået og ungernes legekammerater er ankommet. Der er latte i koppen og symaskinen snurrer lystigt. Om lidt er de sidste havehynder færdige og så skal Super Karla ud at flyve igen. Det er ren magi!
Jeg vidste det egentlig godt, for jeg har læst om det både her og der, men det er helt vildt sjovt det her strikketøj.

4 kommentarer:

strikke_jane sagde ...

Du kommer til at elske det sjal - rigtig god fornøjelse med strikkeriet. :-)

Anonym sagde ...

Spændende sysler. Glæder mig til at se det færdige resultat ;-)

Anonym sagde ...

Det' nemlig det - det er bare slet, slet ikke til at slippe igen!! Din bliver smuk og elegant i de grå nuancer - ligesom Jane's.
Knus Britt,
...der også fik strikket en smule (måtte jo også lytte og se intenst...) til X factor. I øvrigt sjovt med det program, for i starten gad jeg da slet ikke det pop-show. Men så så jeg et afsnit og så var jeg solgt.....

Dorte sagde ...

Flotte farver - jeg er ikke selv med på projektet, men det er da sjovt at følge de forskellige sjaler vokse rundt omkring på bloggene gennem påsken. Kan godt forestille mig, at det er et strikketøj, der er svært at slippe - man skal vel liiiige videre til den næste firkant.

Kh Dorte