lørdag, november 24, 2007

Anika

Den første af de planlagte gaver er netop nu på vej til lagkagefest i Århus. Kusine Freja har fødselsdag, én af den slags hvor der stadigvæk er lyserøde gaver på ønskelisten. Ungerne har købt hver en lille ting og Bjørn har så fået det ærefulde hverv at overrække mit bidrag til festen. Jeg bliver herhjemme, for i aften har jeg en aftale med en flok kollegaer i Aalborg Kongres og Kulturcenter. Det er længe siden jeg sagde ja tak, da cheferne inviterede til middag og vinterrevy, så sådan må det være.

Jeg har strikket en Anika til kusinen og ville ønske, at jeg nu kunne skrive et sprudlende boblende indlæg. Jeg havde glædet mig stort til at få den model på pindene – alt talte for at det skulle blive en vidunderlig oplevelse. Jeg mener DesignClub og rib strik – i modsætning til andre er jeg en fan. Jeg tænkte at intet kunne gå galt men ..... også i mine øjne er modellen fejldimensioneret, jeg har afkortet ærmerne og forlænget kroppen men er ikke sikker på, at det er helt nok.
Garnet er Arwetta ekstra fin merino og det var skønt at strikke med, faktisk var det en ganske vidunderlig oplevelse. Det er så blødt så blødt men .... efter selv en ganske forsigtig vask blev det noget slaskværk. Jeg er glad for at det er ribstrik, for så er der da håb om, at trøjen trods alt holder faconen lidt.
Alt i alt kan jeg kun håbe på at trøjen bliver et større hit hos Freja end den er hos mig – i det mindste er jeg sikker på at farven er lige i øjet.

Og med det håb vil jeg kaste mig over gaverne til julebazaren – der er lige et par timer inden jeg skal afsted og det er alt for længe siden jeg sidst har siddet ved symaskinen. Jeg glæder mig!
Faktaboks
Opskrift: Anika fra DesignClub. Strikket på pind 3
Ændringer i opskrift: Jeg har kortet 3 cm af ærmerne og lagt tilsvarende til kroppen
Luxuz-O-Meter: Nej heller ikke denne gang

2 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Åh, hvor er det dejligt, det ikke kun er mig, der har et lidt anstrengt forhold til Anika.

God fornøjelse med alt det, du skal.

KH Tina

Anonym sagde ...

Mht Anika: der skal bare flyttes 3-4 cm fra ærmelængde til kropslængde, så passer proportionerne. Og så skal halskanten lukkes stramt af. Jeg er stadig fan af den model og har ikke strikket den sidste.
Glæder mig til at se bazar-sy-projekterne.
Knus,
Britt