tirsdag, juni 05, 2007

Højre venstre sutsko

Så blev sutskoene færdige. De sutsko jeg startede på da jeg i min febervildelse havde brug for et strikketøj som gerne måtte være grimt og stort - og det skal jeg lige love for at de blev. Faktisk var de så store at de måtte 5 gange i vaskemaskinen før størrelsen passer. Men nu er de perfekte og har fået den helt rigtige tykkelse.

Det her er mit første filteprojekt, så jeg var nok lige rigeligt forsigtig da jeg indstillede graderne på vaskemaskinen men ...better safe than sorry. Det har været skægt at følge udviklingen fra to kæmpestore deforme strikkeklumper til to nydeligt filtede futsko.

Der har været tidspunkter hvor jeg har været i tvivl om det nu også ville ende lykkeligt. Og jeg indrømmer blankt at jeg tog en dyb indånding den dag jeg tændte for ovnen og lagde de næsten færdige sutsko derind. 150 grader i 5 minutter stod der på tuben med pop up maling, som jeg brugte til skridsikring. Nu her bagefter kan jeg godt se at det var fjollet, men jeg var altså en lille bitte smule bekymret for om der ville gå ild i dem.

Undervejs havde jeg planer om noget pynt i form af et par filtede blomster, men i sidste ende syntes jeg alligevel, at det blev lidt for voldsomt. Derfor endte jeg med lidt perlehalløj i stedet for og hermed har endnu et projekt til Luxuz-O-Meteret set dagens lys.


Faktaboks:

Garn: Tweed 300 fra Pulsendesign. 100% uld. Farve 304.

Opskrift: Sutsko til hele familien fra Strik og Krymp af Birte Aartun.

Luxuz-O-Meter: 180 g god gammel lagergarn giver 9 %.

Tidligere posts om disse sutsko findes her.

3 kommentarer:

Dorte sagde ...

De sutsko ser da rigtig lækre ud.
Jeg kan godt lide, når sådan nogle er filtet kraftigt.
Men forstår godt din forsigtighed - jeg filter også hellere af flere omgange - har EEN gang troet at et par tøfler skulle have 60 grader på almindelig længde vask ..... det sku´ de ikke !

kh Dorte

Dorthe sagde ...

Hvor er det lille barn heldig. De er så søde dine sutsko. Og dekorationen er lige i øjet lidt og lækkert.

Unknown sagde ...

hvor er de bare helt igennem fantastiske, dine sko. Det er lige sådan et par, jeg har lyst til at lave til mit kommende barnebarn. Jeg har aldrig prøvet at filte før, men strikket meget tidligere. Tusind tak for inspiration. Jeg har lige bestilt opskriftsbogen på biblioteket.

Hilsen Lene