tirsdag, december 23, 2008

Mest til pynt

Jeg burde have lært det. Lært at det er usmart at være i sidste øjeblik med en gave i denne mørke december måned; Især hvis det er en gave som efter afrejse skal vises frem på bloggen.
Der var absolut ingen solskinstimer i det nordjyske i dagene op til min søsters fødselsdag – og billedet blev da også pænt elendigt, men I får det alligevel. Og så vil jeg prøve at forklare, hvad det egentlig er, I ser der på billedet.

Udgangspunktet var et nøgle Ganpi Abaka Surabu, et nøgle garn jeg købte for længe siden, da jeg på min Tour de Århus besøgte Fandango. Dengang havde jeg ingen planer – jeg købte egentlig kun fordi jeg syntes at det var skægt med det der papir i garnet. Og så fordi Noro står bag farverne.

Men et eller andet sted har jeg alligevel altid vidst at det på et tidspunkt skulle blive til en ting til min søster – og det faktum at jeg kun havde 50 gram af garnet, afgjorde at den ting måtte blive et tørklæde.
Jeg var langt omkring i min jagt på et mønster, hvor garnet kom til sin ret. Troede først at jeg skulle strikke Chevron men konstaterede ret hurtigt, at papirstumperne forsvandt, når jeg strikkede. Det blev slet slet ikke ligeså fint som Annes, så jeg endte med en hæklenål og en anden Anne Queen Anne.

Det blev et meget langt og meget smalt Queen Anne tørklæde. Et tørklæde som er mere til pynt end til varme. Et tørklæde jeg nød at hækle og som er modtaget med glæde. Og så er der vist ikke mere at sige om den sag; Det skulle da lige være, at der er procenter til Luxuz-O-Meteret.


Faktaboks

Garn: Ganpi Abaka Surabu fra Noro frv. 17

Opskrift: Queen Anne, hæklet på pind 3½

Luxuz-O-Meter: 50 gram garn fra lageret giver 2,5 % - og Luxuz-O-Meteret har rundet de 50.

Ingen kommentarer: