søndag, december 21, 2008

At sætte pris på

Der er juleferiestemning på matriklen. Der er tid og ro og overskud – og det er skønt !!
Stress og jag er et ukendt begreb og i går brugte jeg således stort set hele dagen på at pakke årets julegaver ind i smukt papir. Ungerne hyggede med gode legeaftaler, som kunne trækkes og strækkes uden tanke på, at der i morgen venter en lang dag i skolen. Der var skønne timer med spil og hygge uden den dårlige samvittighed over de trivialiteter, som også skal nåes inden hverdagen atter banker på.

Det var en vidunderlig følelse – og det blev ren lykke, da Britt midt på dagen sendte en award i min retning. Tusind tak søde Britt !! Den er jeg simpelthen så glad for.

“Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET - nærhet i rom, tid og forholderne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner.
De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse!”

Jeg bliver glad og varm indeni, når jeg tænker på de skønne venskaber min begejstring for et par pind og et nøgle garn har ført med sig. Det er vidunderligt og jeg kunne sende denne award til rigtig mange afkroge af den danske land. Men jeg vælger i denne omgang "ingen nævnt ingen glemt" og sender i stedet alle mine tanker til Charlotte.

Jeg mindes en festlig fredag aften på årets strikkefestival, hvor hun i den grad bidrog til den gode stemning omkring Legokassen. Vi grinede, så vi fik helt ondt i maven og endnu et venskab flyttede fra blogland ud i den virkelige verden. Det gør mig så ondt, at denne sprudlende pige ikke i år kommer til at opleve julens fred og ro med børn og nær familie omkring sig.
Det minder mig også om, at jeg skal huske at sætte pris på alt det vidunderlige jeg har i mit liv - hver dag. Også når hverdagen atter melder sig.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Selvom jeg ikke kender Charlotte, kommer der også mange tanker herfra.

Anonym sagde ...

Velbekomme, du kære!
Og vel talt med at sende det hele videre til Charlotte. Jeg må sige at jeg også stornød hendes selskab på festivallen - endnu et menneske fra cyberworld, der rykkede lige ind i hjertet i real world. Det gav et kæmpe stik i hjertet i går da jeg hørte om hendes ulykke.
Knus,
Britt

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Håber I får en rigtig god juleferie alle sammen. Og ja, hvor er det bare trist med Charlotte....

KH Tina

Psst....det tager "kun" en aften at strikke Pokéball-huen ;o))

Tine sagde ...

En velfortjent pris, og en rigtig god tanke at sende den til Charlotte.

Hav en rigtig god jul!

tanterne sagde ...

Tak for tankerne du sendte mig Helle. Jeg er sikker på at de har været med til at jeg er kommet mig så godt.

Måske vi ses igen til strikkefestival..?

Charlotte