torsdag, september 21, 2006

Jeg nyder det!

Livet nydes til fulde i disse dage! Jeg nyder at der er tid, at der er blå himmel, at det er en mulighed at hente ungerne tidligt i børnhaven når det nu er det de gerne vil. Ja kort sagt så nyder jeg bare at være.

Der er ting som jeg skal og ting som jeg burde, men heldigvis er der også masser at tid til at gøre ting bare fordi jeg har lyst.

I mandags var jeg på besøg i Bindestuen i Saltum; Jeg kommer der alt for sjældent og undrer mig ofte over hvorfor. Butikken bugner med lækkert garn og betjeningen er af den slags som man ofte kun finder i en lille butik i en lille by. Jeg føler mig i den grad velkommen og er taknemmelig for de tyske turister som er medvirkende årsag til butikkens overlevelse.
Her er Falkenberg, Garnstudio, Wilfert, Filcolana, Colinette og Kauni i store mængder. Hvis du nogen sinde er i nærheden så und dig selv et besøg der, men jeg frasiger mig ethvert ansvar. Det er svært at forlade butikken tomhændet!
Det lykkedes heller ikke for mig men på den anden side så kunne det være gået meget værre.
Der var Arwetta ren merino. "Heldigvis" kun i meget sarte pasteller som ikke klæder nogen i min familie, i hvert tilfælde ikke i den blege sæson vi går i møde. Men den kommer i mange flere farver lige om lidt og så slår jeg til! Det er blødere end blødt, næsten på højde med Cashmere. Der kommer også AngoraTweed og en ny AlpacaSilke fra Garnstudio og sikkert meget mere som jeg har glemt i farten - Uha hvor jeg glæder mig.

Med hjem i posen fik jeg chokoladebrun Fonty Angora og denne opskrift til Maria. Og lidt Kauni til drømmeprojektet til Kristian. Egentlig havde jeg mest lyst til at slå op til Kristians trøje men Maria mangler mest. Ja faktisk mangler hun desperat men den forlængede sommer bliver min redning. Jeg ved at jeg når at blive færdig inden der bliver brug for lune trøjer, for det her garn er simpelthen så svært at lægge fra sig. Det flyver derudaf og stakken med færdige elementer vokser støt. De lange aftener hvor jeg kan hygge mig i sofaen uden at tænke på væggeurets ringen den følgende morgen giver gevinst.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Åååhhh, der lyder dejligt Helle - lige som det skal være. Den der Arwetta glæder jeg mig også til i friskere farver!!
Bindestuen lyder som mekka - og jeg fik slet ikke kontaktet dem - fik andre planer med garnet....
KH Britt

Lene sagde ...

Det er nemlig en rigtig dejlig butik, også for en nu og da strikker som mig, de er gode til at vejlede.

Anonym sagde ...

Du har ret, Helle. En rigtig sød dame, der har butikken. Jeg var lige derinde en tur, da jeg var på tur mellem Aalborg og Grønhøj Strand. Så du ikke jeg vinkede, da jeg kørte forbi hos dig... Hun fortalte, at hun ville udskifte Isager med Kauni, da de lokale ikke ville betale så meget for garnet. Islandsk sjal til en hemmelig ven? Hold da op. Jeg håber, din gave vil kunne modsvare det, du sender afsted.
Fortsat god ferie. Mange hilsner Lene Z.

Anne sagde ...

Der er lidt langt fra Engesvang til Saltum, men jeg får da virkelig lyst til at bile afsted :-)
Arwetta garnet stødet jeg også lige på i går et sted på nettet, men udvalget af farver, eller mangel på samme, afholdt mig fra at købe. Det lyder godt, at det kommer i mere klædelige farver, og alpaca/silke, det lyder jo også skønt!
Jeg har en pakke med den samme brune angora, glæder mig til at få det på pindene, men der er lige noget andet, at afslutte først!
Go' fredag til dig, kh Anne