tirsdag, juli 29, 2008

Sommersysler

Det siges, at heldet følger de tossede; I så fald melder jeg mig gerne i flokken.

Netop som sommeren ramte det ganske danske land, tog jeg hul på min sommerferie – heldige mig. Jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke knokler i et stegende hedt køkken i disse dage. Tro mig det er det sidste sted i verden, jeg har lyst til at være lige nu. Næ så er det meget meget sjovere at tulle rundt herhjemme, sy lidt på en taske, spille Uno med ungerne, tage en tur til stranden, vikle en ”lavendelkanon” eller tre, dase lidt i skyggen og strikke en maske eller to.

Der var ting, jeg troede, jeg skulle have gjort, nu hvor jeg har god tid. Noget med en brændestak som skal flyttes, noget med et hjem som trænger til en ordentlig omgang, men det kan sagtens vente til der en dag kommer skyer på himlen. Lige nu vil jeg bare nyde - og det håber jeg også du gør.

4 kommentarer:

Tineke sagde ...

Jo tak, dét gør vi i hvert fald, og også lige i det tempo som du også praktiserer, nyd det!

Anonym sagde ...

Sådan skal det være, Helle!
Knus,
Britt

Anonym sagde ...

Brændestakken løber ingen steder, Helle, desværre kan man så sige. Jeg finder på små sjove ting at lave for at glemme de praktiske gøremål. Nyd det, søde. Jeg suger de sidste dage til mig. Så ja, jeg nyder! knus Mette

Kate sagde ...

Hvad er det lige en lavendelkanon er... det lyder rart med lavendel - men kanon? Er det ikke noget med krudt og kugler.
Glæder mig til at få løst mysteriet

Varme hilsner
Kate, Kalvehave