søndag, maj 25, 2008

Une Création

Alt imens det royale bryllup løb over skærmen satte Maria og jeg saksen i en sommerdug fra Netto. Uden sammenligning med den smukke Haute Couture og de skønne silkestoffer der blev fremvist i Møgeltønder i øvrigt. Her er tale om beklædning af den mere jordnære slags – den slags som tåler en aktiv piges udfoldelser; Og det gør den her nederdel.

Konstruktionen er simpel – et par strimler stof, en håndfuld læg og en løbegang med elastik. Ikke meget halløj på den front. Tilgengæld har Maria så næsten selv syet nederdelen, og jeg har været hende som stod på sidelinien med en ekstra hjælpende hånd. Udover at det var hyggeligt at sy sammen, var der også en skjult agenda. Jeg tænkte, at lidt stolthed over egne evner måske kunne afhjælpe hendes aversion mod hjemmekreationerne. Det lykkedes og nederdelen har siddet på hende, lige siden den enlige elastik blev monteret i morges.

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hurra for Netto! Hils Maria og sig at det er en flot nederdel, hun har syet. knus Mette

Tora sagde ...

Det var kjempefint! God ide, og jeg skjønner godt at hun kan like skjørtet :-)

strikkeforsker sagde ...

Tillykke til Maria, det er en rigtig fin nederdel.

Anonym sagde ...

Den er top-hot-skide-smart den nederdel. Godt gået - begge to!
KH Britt

IF Stjernen sagde ...

Wow hvor den super smart!

Jeg har et par viskestykker med samme mønster liggende til at sy af ;-)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

I er vist et super-team, I to - hvor ER den bare flot. Hvad skal man med store, dyre stofbutikker?!

KH Tina

PS Det trækker lidt ud med den mail - er ramt af syg mand....oh boy...

Inges uldprogram sagde ...

Nej et lækkert stof. Det ligner da nærmest sådan noget helt designet noget. Ja det er jo også designet, men jeg mener dyrt designet.

Anonym sagde ...

Maria - du har bare været så dygtig - min pige startede også sådan - og hun fik sin egen symaskine til sin konfirmation - og nu syer hun bare så mange flotte ting... hilsner fra Ærø