mandag, juli 03, 2006

Hedeslag???

Måske er det varmen? Gad vide om jeg drikker vand nok i disse dage? Måske er det fordi en fantastisk og varm weekend kræver fantastiske og varme strikketøj? Måske ....?

Hvad end forklaringen er så er det et faktum, at jeg 15 minutter efter, at de sidste ender var hæftet på cashmeretørklædet, gravede stumperne til mit GAAA frem fra dybet i strikkekurven. Jeg havde helt glemt hvor lidt jeg egentlig manglede. Glæden og lettelsen var enorm og jeg besluttede mig for at nu skal det altså gøres færdigt.

Alle felter er på nuværende tidspunkt syet sammen; Det krævede lidt udregninger da de ikke allesammen er lige store, men det udligner sig ret fint og jeg er sikker på at det ikke bliver synligt efter en vask.

Kanten er kommet godt fra start; Den er lang, rigtig lang, enormt lang og temmelig kedelig at strikke.

30 snoninger og 1 hjørne, 24 snoninger og 1 hjørne, 30 snoninger og 1 hjørne, 24 snoninger og 1 hjørne.

Jeg har med vilje ikke regnet på hvor mange meter der er, det har jeg bare slet ikke brug for at vide lige nu. Jeg vælger istedetfor at fokusere på glæden over at jeg langt om længe er nået til sidste side i bogen. Det giver god moral at der nu står "Finishing" øverst på siden.
Det er også kun god moral som afholder mig fra, her 5 minutter i lukketid, at oprette et cashmere-o-meter. Gad vide hvor mange procent der er i sådan et Great American Aran Afghan?

2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Hvor dejligt at GAAA er vakt til live igen :-)
Jeg syede kanten på undervejs, så der var lidt afveksling. Men det var nu også vinter og -5C udenfor, så 1,6 kg uldtæppe i skødet var tiltrængt.
Ulla, der hepper fra den anden side af Atlanten.

Anonym sagde ...

Tja, med min omregningsskala er der en hel cashmere-trøje i et GAAA!! Men selvom du fortjener det er det næsten for nemt.....jeg kan se at den vigtigste effekt mit cashmere-o-meter har er at hjælpe mig til ikke at købe og købe, men i stedet strikke fra lageret. God effekt!
Jeg hepper også - det tæppe er SÅ fedt - inden du aner det har du strikket kanten - du kom jo også igennem Pisa! Men du har ret: der må være tale om en slags hedeslag....jeg kan slet ikke tænke på uld i denne varme...
KH Britt