søndag, marts 12, 2006

Nu er der ingen vej tilbage

For nogle måneder siden var jeg nyt medlem i Webstrik, internettets oceaner af inspiration var netop opdaget og begrænsningens kunst var svær.
Jeg købte strømpegarn i enorme mængder, selvom jeg egentlig ikke strikker strømper. Jeg købte bøger med opskrifter på sokker i det store udland, selvom jeg egentlig ikke strikker sokker. Og jeg købte "multifarvet" garn, selvom jeg egentlig mest er til ensfarvet. Var der nogen som sagde shopaholic :o) En af mine investeringer var dette super lækre alpaca, som jeg ville bruge til en clapotis. Jeg gik igang og strikkede for fulde gardiner i en time eller to. Men garnet smittede af, fingrene blev blå og så var der et eller andet som bare ikke var rigtigt. Derfor har det ligget i min kurv siden november strandet på pind 30 eller deromkring. Og det har irriteret mig for garnet er virkelig lækkert. Jeg har længe tænkt over hvorfor og er nu nået frem til, at jeg egentlig ikke bryder mig om farven. Derfor har jeg nu givet det hele en tur i et brunt bad. Der er stadigvæk farveskift, men det gør ikke noget for de er meget mere afdæmpede; Og jeg er rigtig glad for mit "nye" garn. Tilbage er så kun spørgsmålet: "Hvad skal jeg strikke?" Det logiske svar kunne være Clapotis, men jeg har imellemtiden bestilt noget andet herfra til den model.
Så ..... Forslag modtages med kyshånd :o)
Der er 200 g og det løber ikke så langt - jeg har ca. 400 meter ialt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Godt du gør kort proces, når du ikke er helt tilfreds!
Har også lige smidt dette forslag på Ulla's blog: hvad med at bruge garnet som forstykke på en vest/slipover-agtig ting (med ensfarvet på ryggen)??
KH Britt