fredag, marts 10, 2006

Der kom et brev

Anbefalet fra kommunen. Portostemplet lød på 57, 50 kr. Uha det må være vigtigt tænkte jeg. Jeg læste det én gang ... så læste jeg det én gang mere ... og én gang til, og helt ærligt så fattede jeg ikke en brik. Der var 6 sider med kringlet sprog, paragraffer og bilag.

Jeg gav simpelthen op, greb telefonen og fik forfatteren i røret. I løbet af ca. 15 sekunder havde han forklaret mig brevets indhold. Til gengæld kunne han ikke forklare mig hvorfor de ikke bare i første omgang skriver så almindelige mennesker også kan forstå det. Eller vedlægger en "dansk oversættelse" sammen med alle de andre bilag.

1 kommentar:

Susanne sagde ...

Uhh - livet som borger skal da IKKE være nemt !! Jeg fik på et tidspunkt tildelt erstatning via kommunen. Det var så kringlet skrevet, at jeg troede jeg sku' af med pengene til dem for arbejdsskaden :o) Det gav høj puls !! God weekend. Kh Susanne