tirsdag, marts 07, 2006

Det lysner

Seneste melding fra sovegemakkerne lyder "alt vel og alt hvidt". Der er så mange mørke farver i vores hus, så vi har besluttet at alt hvad vi maler i første omgang bare skal være hvidt; Bortsetfra gulv, loft, vinduer og de gamle døre som står i træ. Engang skal der måske lidt kulør på - men indtil videre bringer vi farverne ind i form af puder, billeder og en forårsbuket.
Væggene i soveværelset er færdige, radiatoren er overstået, panelerne grundet og klædeskabet er klar til en forvandling som jeg håber bliver god. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg lige pludselig begynder at tvivle, beslutningen er velovervejet og jeg tøvede ikke et sekund da jeg bestilte, men .... Vi har et gammelt stort og meget rummeligt klædeskab som ikke bare sådan lige bliver fyldt op. Skønt men ikke særlig kønt, så nu har vi afmonteret lågerne og er klar til at sætte skydelåger for i stedet for. Dem har vi bestilt i spejl og det er det min vaklen kommer ind i billedet. Måske det alligevel bliver for meget ? Jeg syntes nogen gange det er en vanskelig balancegang at moderisere et ældre hus; Vi vil ikke bo i et "museum", vi vil have lys og luft og rene linier, men samtidig vil vi også gerne beholde charmen.
Nå .. lågerne kommer på fredag og så må vi se hvor galt det går. Forhåbentligt ikke så galt som det er med strikkeriet lige pt. Der er gået totalt malerhjerne i Echo - jeg ved ikke lige hvorfor den driller, men driller det gør den, så jeg leder efter et fuldstændig idiotsikkert projekt. Måske der er noget i posen fra Designværkstedet som kan bruges?

1 kommentar:

Anne sagde ...

Hvide vægge, det må der til, man går død i alle farverne!! Jeg får lidt dårlig samvittighed, når jeg læser om dine hvide paneler, jeg mangler at gi' alle vores karme og lister den sidste omgang hvidt, den gang der lige skal få dem til at skinne flot og blankt, det skulle være gjort for 2 år siden :-((
Hva' var der mere i posen fra Designværkstedet?? Frem med det, vi vil se!!
KH Anne