mandag, februar 27, 2006

Roomservice ?

Hvis du kom og spurgte ville jeg sige pænt nej tak, dels fordi John Zoffmann er lidt for farverig til min smag men mest fordi jeg gerne vil selv. Jeg elsker at spartle vægge, male paneler og slå søm i. Og jeg syntes faktisk at jeg er ret god til det. Det jeg ikke er så god til er som regel at blive færdig, I ved sådan helt færdig. Sådan at der ikke lige mangler 2. gangs maling af 1 dørkarm og 3 lister. Det skal der laves om på !!

Da vi købte vores hus sidste år købte vi muligheder. Vi faldt for den skønne natur, frugthaven, "birkealléen" og de mange kvadratmeter bolig, og lukkede så øjnene for de indre rædsler. Vi taler brunt og gult badeværelse, mørkegrønne paneler og ældre meget mørkt egetræskøkken - et hus som bærer tydelige træk fra en renovering i slut 60´erne.
Vi besluttede at vi så vidt muligt ville undgå de store udgifter til renovering det første års tid - teorien var at det er lettere at se hvilke ændringer vi reelt har brug for når først vi har boet lidt i det. Det har været en god idé men nu må det være nok !
Jeg er simpelthen nødt til at gøre noget nu - ville rigtig gerne kaste mig over køkken eller bad, men det er vist lige stort nok som vinterferie-projekt, så jeg har udset mig soveværelset. En rum hvor vi absolut ikke har lavet noget som helst. Jeg forstår ikke helt hvorfor, men sådan er det altså. Jeg vil skåne jer for alle detaljer; Lad fantasien råde evt. med udgangspunkt i fotografiet; Natlampen som tidligere ejer ikke skulle bruge mere og derfor lod hænge. Det gjorde vi så også lige til i dag, nu ligger den i traileren sammen med det marmorerede tapet. Next stop lossepladsen.
Det har været en lang dag men nu er jeg endelig nået ind til de rå mure og i morgen går turen til Råd og Dåd. Jeg har en helt klar idé om hvad der skal ske og det bliver godt. Med det udgangspunkt jeg har haft kan det ikke blive andet.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hmmm....jeg er ellers sikker på, at John Zoffmann ville have elsket den lampe ;o) (han er også lidt for "kreativ" efter min smag). Og god fornøjelse med istandsættelsen.

KH Tina