tirsdag, juli 19, 2011

It´s a wrap


Jeg har strikket Prinsesvøbet flere gange før - og gør det gerne igen, for det er absolut et fantastisk strikketøj. Men denne gang har alligevel været ganske speciel og jeg har nydt hvert eneste sekund.

Der er strikket rigtig mange kærlige tanker og ønsker ind i dette tæppe som min søster til november kan svøbe sin førstefødte i.
Den vordende mor har selv udvalgt den smukke valnøddebrune Samarkand. Et lidt utraditionelt farvevalg, men resultatet er absolut smukt. Og jeg håber at det må bringe glæde i den lille ny familie.

Faktaboks:


Garn: Samarkand fra Holst Garn frv. Walnut; 215 gram

Opskrift: Ude og Hjemme. Strikket på pind 4

Ændringer i opskrift: Ingen

Luxuz-O-Meter: Ikke denne gang

14 kommentarer:

Solskin Christophersen sagde ...

Det ser rigtigt flot ud! Har du strikket med dobbelt tråd?

Helle Holst sagde ...

Tak Elsebeth. Jeg har strikket med en enkelt tråd.
Mvh. Helle

Solskin Christophersen sagde ...

Endnu en der skal på to-do listen...
Desværre skal jeg ikke have flere børn, men der er jo andre der kan blive glade.

Ulla sagde ...

Smukt svøb og farven er skøn. Den er en heldig baby.

Gitte sagde ...

Smukt, smukt....

Anonym sagde ...

Babytæpper er da praktiske i mørke farver, og så er det jo en smuk, smuk farve, du har valgt.
Heldig mor og heldigt barn, for det er et smukt tæppe.

Sidsel sagde ...

HVor er det smukt. Farven er total i orden:-) HUn bliver lykkelig for det. Stort arbejde...

Gaia´s mor sagde ...

Åh, det er så flot, sådan et svøb. Jeg skal være FARMOR i det nye år, og min svigerdatter har allerede nu udtrykt ønske om et sådan svøb. AK, jeg har løst opskriften - det er vist IKKE for helt almindelige mennesker????
Jeg kan strikke, men er ikke så erfaren i mønsterstrik....
Mon man bare skal springe ud i det?

Helle Holst sagde ...

Kære Gaia´s mor.
Spring du roligt ud i svøbs strikkeriet. Det ligner en million men ....er ikke nær så svært at strikke som det måske ser ud.
Mvh. Helle

Gaia´s mor sagde ...

Tusind tak - jeg vil forsøge! Hvad anbefaler du af GARN? Opskriften har jeg printet ud fra Familiejournalen. Jeg vil helst strikke i naturgarn, men det skal vel også kunne vaskes i maskine, ellers gider de unge mennesker det jo ikke?
Jeg er også vild med de små huer du har strikket.
Kh Joan

Gaia´s mor sagde ...

Jeg var for hurtig, kan se du har linket til noget garn. Undskyld..

Anette sagde ...

Det er meget smukt
Kh Anette

Gaia´s mor sagde ...

TAK fordi du troede på mig....
Jeg er FÆRDIG med svøbet, og ja, det VAR slet ikke så svært, som jeg lige troede (og alle andre havde fortalt mig). Det eneste jeg mangler, er at få syet slidserne og spidsen sammen - det frygter jeg lidt, om jeg kan gøre rigtigt? Og så få vasket og presset osv. Der er jeg også ret "ny", men mon ikke det går.
Kh Joan

Annette sagde ...

Hvor er det en smuk farve. Jeg har selv lige for nylig strikket det til mit barnebarn - i hvidt - det er også flot. Et stort men rigtig hyggeligt arbejde.
Annette